Det finns redan en uppsjö utav e-handelsplattformar att välja mellan på nätet. Men låt oss berätta om hur PandaCommerce föddes.

Det var en gång... I ett land långt bort (kina för att vara exakt) – en webbutvecklare som hette Fredrik.

Han hade, precis som du, en grym idé om att sälja coola produkter på nätet, men trots att han var en webbutvecklare så ville han inte lägga ner tiden att bygga en webbshop från scratch eller hantera en egen server. Så han bestämda sig för att göra det enda rätta – och började leta efter en hostad e-handelslösning.

Som Svensk, började Fredrik med att leta efter svenska e-handelslösningar. De flesta kunde han inte ens prova på utan att prata med en säljare.
Fredrik tyckte att det var jobbigt att behöva tvingas gå genom jobbiga säljare och han började att känna sig frustrerad. Han fortsatte i sitt letande, provade många system, men de flesta var väldigt begränsade och såg ut att vara skapade i slutet av 90-talet för att aldrig uppdateras igen.

Till slut tittade Fredrik på utländska lösningar och hittade lösningar som var lätta att använda, moderna och framförallt flexibla.
Perfekt!
Tänkte han och satte igång direkt. Men han insåg snabbt att Svenskarnas behov ser väldigt annorlunda ut för sina webshoppar.

Något som är viktigt för Svenskar är språkstöd